Hej från New York

Tänkte bara skriva en liten uppdatering, vilket kommer sådär en gång i halvåret nu för tiden. Kommer inte ens ihåg senast jag skrev. Jag firade i alla fall jul hemma i Sverige, vilket var sååå skönt! Åkte tillbaka till NYC några dagar innan nyår och hade världens otur med planet, det var tillsut 8h försenat, om inte mer. Så landade i nyc på morgonen efter istället för på kvällen innan som planerat. 
 
På nyårsafton åkte jag till Miami, och var där i en vecka ungefär. Skönt med värme, skulle nästan vilja bo där någon gång. Åkte ut med en stor yacht runt miami beach typ, så fint! 
 
 
När jag kom hem från Miami började skolan igen. Detta är min tredje sista quarter/termin innan jag är klar. Eftersom dom gör om systemet på skolan är det två sista quaters nu detta halvåret som är 10 veckor istället för vanliga 12. I sommar börjar dom med semester systemet som kommer vara 14 veckor. Så efter sommaren är jag klar med pluggandet. YAAAY! 
 
 
Kom ju även "största snöstormen på hundra år" i lördags, vilket innebar kaos i mataffärerna, långa köer och tomma hyllor. Gick alltså inte till mataffären då. Bunkrade upp med massa chips, mac n cheese och cola zero istället.  Och det blev en del snö, visst, men inte så överdrivet att allt hade behövt stängas om dom skulle kunna lära sig att hantera snö i detta landet. 
 
Annars är det inte så mycket nytt, allt rullar på i princip. Hade två prov veckan som var, ett gick bra och det andra inte så bra, men accounting vilket jag inte förstår ett skit av, så det är som det är. Har ett prov till veckan, men som är online, vilket är skönt, och även en liten inlämning som nog kommer vara rolig att skriva. Ska även till tandläkaren på måndag eftersom jag har världens tandvärk, jäkla vidsomständer som ska hålla på hela tiden. I nästan två år har jag haft problem med de. 
 
Sitter just nu och pluggar, ska göra det en timme till ungefär. Sen blir det hem och snabb fixa mig för att gå ut med några kompisar. Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0