Sista veckan i November

Har inte skrivit sen jag var i Las Vegas, men ska jag vara helt ärlig har det inte hänt något speciellt sen dess. Varit i skolan, inte varit ute så mycket som vanligt, inte gjort så mycket annant men ändå inte haft massa tid över. Tiden bara flyger iväg helt enkelt. På tisdag kommer en dag som jag faktiskt har sett fram emot ett tag, ska åka till Bahamas tills på söndag, eftersom det är Thanksgiving här i USA. Ska bli riktigt skönt att komma iväg till sol och värme, speciellt eftersom det börjar bli riktigt kallt här i New York.
 
Kan någon av mina kompisar ta och flytta hit till New York och flytta in i det lediga rummet i min lägenhet? Vore jättebra. Skulle flytta in en kille på onsdag men i lördags när vi skulle ses och han skulle betala och jag ge han nycklarna så var det kaos i princip och han sa att han var tvungen att hitta nytt ställe, slutatde svara på sms, telefonsamtal och på facebook. Vilken jävla idiot helt enkelt. Så nu förösker jag hitta någon ny, och blir ju extra svårt eftersom jag inte kommer vara här denna veckan. Väldigt irriterande situation. Men som det mesta så löser sig väl det med. Annars är det jätteskönt att bo själv, hade gärna gjort det, men det är ju i princip omöjligt i den här staden.
 
Är också precis en månad kvar till jul, vilket betyder ett år sen jag var i Sverige. Kommer ju inte vara i Sverige i år, och antagligen inte i New York heller, så vet inte hur mycket julstämning det blir för min del, men vad gör det. Får i alla fall julkänsla när man går runt i New York med all julbelysning, julgranar och så vidare. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

och om två mnd är vi hos dig :) Får väl fira lie jul då <3

2014-11-24 @ 20:21:43
Postat av: Elin

Hej! Jag har precis tagit civilekonomexamen och är grymt intresserad av att åka och studera Fashion marketing på Berkeley college under 6 månader, vad jag undrar är om det är värt studielånen? Konstig fråga kanske men jag vill bara vara säker på att det verkligen är värt att åka och att jag får ut något av kurserna som erbjuds eftersom jag redan har 5 års studielån i ryggen ;). Tänkte fråga dig som faktiskt pluggar där! Tack på förhand // Elin

2014-11-27 @ 22:10:25
URL: http://goodandgreen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0